26 Ocak 2015 Pazartesi

mucize bitki :))


Bitkilere,
bitkilerin iyileştirici gücüne,
şifasına inanan biri olarak bugün blogda severek kullandığım hayatımın her alanında yer alan mucizevi bir bitki var.


Faydaları saymakla bitmeyen bu bitki cilde,
saç dökülmelerine, mide rahatsızlıklarına, karaciğere, romatizmal şikayetlere, strese iyi geliyor, mikropları öldürüp aynı zamanda kokusu vücuda kuvvet ve ferahlık veriyor.
Neden bahsettiğimi merak etmiş gibisiniz ;)



Bu bitki tabiki lavanta.
Peki lavantayı nasıl ve niçin kullanıyorum ?
Öncelikle cilde iyi gelen etkisi yüzünden çayını demleyerek sabah akşam içiyorum, hem karaciğerime  iyi geliyor hem mide şişkinlinlerime, hem de saç dökülmelerime. 1 bardak sıcak suya 1 tatlı kaşığı lavanta koyarak 7-8 dk bekletiyorum.
Biraz soğutarak 15 gün boyunca sabah akşam çay olarak içiyorum.
Uzun süreli olarak kullanımı önerilmiyor eğer uygularsaniz aklınızda bulunsun ;) 1 ay ara vererek yine kullanımınız mümkün :)



Düzenli ve huzurlu bir uyku için lavantayı küçük keselere koyarak yastığımın içine yerleştiriyorum.
Huzurlu bir uyku sağlarken hoş bir koku da veriyor
Stresli olanlara ve uykusuzluk çekenlere tavsiye edebilirim :)



Biraz suya birkaç damla lavanta yağı damlatarak yağdanlikta yakiyorum ve hatta bazen içine birkaç damla vanilya yağı da ekleyerek hoş bir koku yayılmasını sağlıyorum.

Son olarak da lavanta suyunu geceleri makyajımı temizledikten sonra cildime tonik yerine uyguluyorum. Cildi yatıştırıcı etkisi hemen farkediliyor.

Gördüğünüz gibi Lavantanın faydaları saymakla bitmiyor :)
Doğal olmasi benim rahatlikla kullanmami sağliyor.
Siz de yukarıda okuduklarınızdan kendinize yakın bulduklarınızı rahatlıkla uygulayabilirsiniz :))






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder